loading...
یک دنیا دیدنی
بانو بازدید : 11 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

دره ارغوان ایلام ، بهشت رنگ‌ها

 

دره ارغوان ایلام,دره ارغوان

هر ساله همزمان با فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی رنگها در طبیعت تبدیل می‌شود زیرا ارغوانهای این دره و طبیعت بکر، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 15 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

جزایر بالی یک مکان گردشگری برای تمام فصول

 

جزایر بالی دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه پیوند این دو اقیانوس بزرگ جزایر بالی آب و هوای عجیب دارد. در نتیجه دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.این جزایر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است.

 

بر بال های جزیره,جزایر بالی,گردشگری,تور گردشگری

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 21 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

معبد ادفو در مصر (+تصاویر)

 

معبد ادفو,معبد ادفو در مصر,عکس های معبد ادفو

معبد ادفو در مصر (+تصاویر)
معبد ادفو (Edfu Temple) تنها معبدي است كه به خوبي محافظت شده است .ساخت آن از 327 قبل مسيح توسط potlemy سوم آغاز شده و ساخت و ساز بنا توسط شهبانو Cleopatra ، آخرين شهبانو مصر ادامه داده شده است .اين معبد تقريبا جوان است. يكي از جنبه هاي جالب اين معبد دست نخورده ماندن آن  می باشد که حتی بلوک سمت جلويي آن هنوز پا بر جاست.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 15 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

مکان های دیدنی شهر مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی

 

مالاکا یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور مالزی و در واقع مرکز تجاری این کشور است. زیبایی آن را می توان در بناهای تاریخی و معماری ساختمان هایش دانست. در مالاکا موز ه ها و بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که توسط هلندی ها بنا شده اند. آب و هوای مالاکا نیز بسیار دلچسب و معتدل است و مسافران از بودن در آنجا لذت خواهند برد.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 13 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران

 

 رفتن به طبیعت یکی از تفریحاتی است که مردم در فصل های گرم به وفور آن را انجام می دهند. یکی از زیبایی های طبیعت نیز پارک های جنگلی هستند که در کنار چشم اندازهای طبیعی و زیبا، امکانات رفاهی دست‌ساز بشر نیز دارند و مردم می توانند از آنها بهره بگیرند. برای آشنایی با زیباترین و بزرگ ترین پارک ها جنگلی کشور با ما همراه باشید.

پارک جنگلی باراجین (شهر قزوین)
پارک جنگلی باراجین یا پارک جنگلی فدک در منطقه باراجین شهر قزوین واقع شده است. این بوستان با مساحت ۱۵۰۰ هکتار بزرگ ترین پارک جنگلی کشور محسوب می شود. قله مردمی، رودخانه ارنزک، دسترسی آسان و اشراف به شهر قزوین را می توان از ویژگی های بوستان باراجین دانست.

از امکانات این بوستان می توان به زمین چمن، پیست های دوچرخه سواری و موتورسواری، سینمای تابستانه، شهربازی درفک، آب نماهای مختلف و کمپینگ ارزان قیمت برای مسافران اشاره کرد.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 26 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

لرستان‌، استان زیبایی‌ها

 

استان‌ لرستان از مناطق‌ باستانی‌ ایران‌ است‌ و آثار دیرینه‌ای‌ را در خود جای‌ داده‌ است‌. اقوام‌مهاجر در هزاره‌ سوم‌ و چهارم‌ پیش‌ از میلاد در كوهساران‌ زاگرس‌ اسكان‌ یافته‌ و سرزمین‌ بین‌النهرین‌ (درودنواحی‌ امروزی‌) را تصرف‌ كردند. به‌ استناد نوشته‌های‌ كتیبه‌های‌ بابلی‌، آشوری‌ و ایلامی‌، ساكنان‌ كوهساران‌زاگرس‌ طایفه‌هایی‌ مانند: لولوبی‌، مانایی‌، كاسی‌، گوتی‌، آمادا و پارسوا بوده‌اند.

قلعه فلک الافلاک، خرم آباد
قلعه‌ فلك‌ الافلاك‌، خرم‌آباد در میان‌ شهر خرم‌آباد و برفراز یك‌ تپه‌ بزرگ‌ سنگی‌، قلعه‌ معروف‌ و تاریخی‌ «فلك‌الافلاك‌» قرار دارد. در زیر تپه‌ای‌ كه‌ قلعه‌ بر روی‌ آن‌ ساخته‌ شده‌، یك‌ چشمه‌ بزرگ‌ جاری‌ است‌.

قلعه‌ 8 برج‌ دارد و محیط‌ كلی‌ آن‌ 228.60 متر است.‌ ارتفاع‌ بلندترین‌ دیوار آن‌ تا سطح‌ تپه‌ 22.5 متر است‌. در ورودی‌ قلعه‌ به‌ یك‌ راهرو سرپوشیده‌ منتهی‌ می‌شود كه‌ در سمت‌ غربی‌ آن‌ 2 اتاق‌ و در سمت‌ شرقی‌ آن ‌یك‌ اتاق‌ وجود دارد. این‌ راهرو با شیب‌ كم‌ به‌ صحن‌ اول‌ قلعه‌ مرتبط‌ می‌شود. صحن‌ اول 22.5×31 متر درجهت‌ شمالی‌ - جنوبی‌ است‌ و 8 اتاق‌ دارد. در شمال‌ شرقی‌ آن‌، راهرویی‌ ساخته‌ شده‌ كه‌ با 7 پله‌ به‌ محوطه‌ای‌ كه‌ چاه‌ معروف‌ نیز در آن‌ واقع‌ شده‌، منتهی‌ می‌شود.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 21 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

 

معرفی مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری ایلام

ايلام‌ در فاصله‌ ۷۱۰ كيلومتری تهران واقع‌ شده‌ است‌. شهر ايلام‌ در ميان‌ حصاری از كوه‌ها و ارتفاعات ‌جنگلی استقرار يافته‌ و آب‌ و هوای معتدل‌ كوهستانی دارد. بهار آن‌ نيز جلوه‌ای زيبا و دلپذير دارد.

حسين‌ قلی خان‌ كه‌ ظاهرا قدرتمندترين‌ والی پشتكوه‌ بود، در محل‌ فعلی شهر ايلام‌، خانه‌های اعيانی، اردوگاه‌ و عمارت‌ را بنا كرد كه‌ عملا به‌ مركز تابستانی واليان‌ پشتكوه‌ تبديل‌ گرديد. سال‌ها اين‌ محل‌ به‌نام‌ حسين‌ آباد والی معروف‌ بود تا در زمان‌ پهلوی اول‌ در خرداد ماه‌ ۱۳۲۵ شمسی و با توجه‌ به‌ سابقه‌ تاريخی و تصويب‌ فرهنگستان‌ ايران‌ «ايلام‌« ناميده‌ شد.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 11 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

آنچه برای سفر به دبی باید بدانید!

دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی  و یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. این شهر بعد از ابوظبی، بیشترین جمعیت را میان هفت امارت دارد.

برای اینکه خودتان از نزدیک کشف کنید این همه تعریف و تمجید از این شهر توریستی برای چیست و واقعیت را از کلیشه تشخیص دهید، باید به این شهر سفر کنید.

دبی، با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.

  دبی,جاهای دیدنی دبی,سفر به دبی

 در دبی سرگرمی ها و زیبایی های مختلفی وجود دارد از جمله می توان به خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت می کند، پاساژهای بسیار بزرگ و مجلل و پیست اسکی مسقف اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب سوار بر شتر با استنشاق هوای پاک سوار بر لنچ های عربی از سرگرمی های دوست داشتنی این شهر هستند.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 13 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

برج آرامگاه پیامبری در همدان

 

برج آرامگاه پیامبری در همدان,برج آرامگاه بابا حسین,گردشگری,تور گردشگری

بهار برای سفر به غرب کشور زمان خوبی است. وقتی که هوای خنک و کوهستانی غرب به شکوفه نشسته و سرسبزی تا دامنه کوه ها رسیده است. اگر راهی غرب ایران هستید، پیشنهاد می کنیم سری هم به همدان و شهرستان ملایر بزنید تا از یک آرامگاه تاریخی در این شهر دیدن کنید. آرامگاهی که به یکی از پیامبران الهی نسبت داده می شود.

به ادامه بروید :

 

 

بانو بازدید : 17 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

 

ایرانگردی در‌خارج از مرزها

 

ایرانگردی در‌خارج از مرزها,گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

نگاهی به برخی از آثار تاریخی ایران که زینت بخش موزه‌های جهان است.
پیشینه تاریخی ایران، فرهنگ غنی و کهن این سرزمین، حالا بیش از آن که در داخل ایران مورد توجه باشد زینت‌بخش موزه‌های خارج از ایران است. این داستان البته آنقدر‌ها هم بد نیست چراکه خیلی بهتر است خارج‌نشینان به جای آن که ایران را از روی رسانه‌های غربی بشناسند از قدمت و پیشینه فرهنگ ایران در موزه‌های کشورشان متوجه شوند.


گستردگی آثار تاریخی ایران در موزه های خارج از ایران آنقدر هست که در مطلب پیش رو نگنجد. نمونه های معروف بسیاری هم دارد، از منشور کورش که فقط چند ماه به سرزمینش بازگشت تا اهالی ایران بتوانند از این سند ارزنده دیدن کنند گرفته تا الواح هخامنشی که توسط دانشگاه شیکاگو به گروگان گرفته شده! و البته سرستون های بی نظیر تخت جمشید که بخشی عظیم در لوور فرانسه را به خود اختصاص داده است.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 16 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

 

تصاویر دیدنی جزایری که شبیه تابلوی نقاشی هستند!

 

جزیره,زیباترین جزایر جهان,شگفت انگیز ترین جزایر جهان

تصاویر دیدنی جزایری که شبیه تابلوی نقاشی هستند!
مجله نشنال جغرافی مدتی است که در طبیعت به دنبال نقاشیهایی می‌گردد که دست هنرمندانه خالق آنها را در جای جای دنیا کشیده است و این بار به سراغ جزایری رفته که به نظر می‌رسند یک تابلوی نقاشی باشند.این تصاویر جدید نشنال جغرافی الگوهایی هنری در طبیعت را نشان می‌دهند که جزایر را به یک تابلوی نقاشی با ارزش تبدیل می‌کنند.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 21 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

دانستنی هایی راجع به اصفهان !

شهر اصفهان با دارا بودن صدها اثر تاریخی و طبیعی و طبیعت بکر خود، همه ساله پذیرای مسافران نوروزی است؛ مسافرانی که خیلی از آنها، بیشتر از اصفهانی‌ها مکان‌های دیدنی شهر را می‌شناسند اما خیلیشان هم به دنبال زیباترین مکان‌های گردشگری شهر اصفهان هستند تا نوروز 93 را بهتر از هر سال در اصفهان تاریخی بگذرانند.


برخی دوست دارند به محله های اصفهان سر بزنند و بافت شهری و قدیمی اصفهان را از نزدیک ببینند. برخی علاقه مند به داشتن شبهای به یادماندنی در رستورانها یا اماکن تفریحی اصفهان هستند وتعدادی هم ذوق زاینده رود و قدم زدن در کنار آن را دارند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 10 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

 

در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟

 

وسایل سفر,سفر رفتن,وسایل مسافرت

 در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟

مسلما مهم‌ترین جنبه یک سفر هوشمندانه، پاسخ به این پرسش است که چه چیز همراه خود ببرید؟ این مسأله بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد؛ چراکه میزان باروبنه شما و وزن بارتان، کیفیت رضایتمندیتان را تعیین خواهد کرد.

بهتر است با تهیه یک لیست بسته‌بندی، مناسب‌ترین وسایل را با خود بردارید. نخستین رسالت لیست‌های سفر، ارائه یک طرح و برنامه کلی است تا در برنامه‌ریزی برای هر سفری، حداقل مواردی که باید رعایت شود، در آن موجود باشد.

به ادامه بروید :

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 562
  • بازدید کلی : 14,570