loading...
یک دنیا دیدنی
بانو بازدید : 18 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

این رازها را به همسرتان می گویید؟

 

پنهان كردن راز,زندگي مشترك‌, نامزدي شكست خورده

پنهان كردن يك راز آزارتان مي‌دهد و به خواب‌هاي هر شب‌تان وارد مي‌شود؟ دوست داريد هر چه در زندگي‌تان مي‌گذرد را با همسرتان در ميان بگذاريد اما مي‌ترسيد آشكار شدن اين واقعيت‌ها به زيان رابطه‌تان تمام شود و ميان‌تان فاصله بيندازد؟ روانشناسان مي‌گويند اگر پنهان كردن اين واقعيت‌ها به دغدغه‌اي آزاردهنده براي‌تان تبديل شده، بهتر است با گفتنش باري از دوش خود برداريد و به آرامش برسيد اما يادتان نرود كه فاش كردن رازها، هميشه به سود زندگي مشترك‌تان تمام نمي‌شود. گاهي مي‌توانيد گفتن حرف‌هايي كه در دل‌تان انباشته شده را به تعويق بيندازيد و در برخي موارد هم مي‌توانيد از مطرح كردن‌شان صرفنظر كنيد. اگر با اين جملات متناقض كمي ذهن‌تان را آشفته كرده‌ايم و نمي‌دانيد كدام راز را بهتر است با همسرتان درميان بگذاريد و در چه موردي مي‌توانيد واقعيت را از او پنهان كنيد، ادامه اين مطلب را بخوانيد. هراير دانليان، روانشناس و زوج درمانگر به شما براي درك بهتر اين موضوع كمك مي‌كند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 31 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

نامزدی ،بهترین فرصت عاشقی

 

نامزدی,دوران نامزدی, دوران نامزدی شیرین

در فرهنگ ما خیلی از دختر و پسر ها قبل از اینکه به زیر یک سقف مشترک بروند ،دوران نامزدی یا همان عقدکردگی را تجربه می کنند ، که هم فرصتی برای شناخت بهتر یکدیگر است و هم روز هایی با مسئو لیت کمتر و فرصت بیشتر برای ذخیره ی مهر و محبت. در این مقاله راهکارهایی برای گذراندن دوران نامزدی شیرین و موثر را می خوانید :

قسمت‌هایی از شخصیت همسرتان را خواهید شناخت که به‌صورت معمولی امکان‌ ندارد بر آن‌ها آگاهی یابید مگر آن‌که با هم زندگی کنید. برای شناخت شخصی که به‌طور متناوب -نه‌ پیوسته- او را می‌بینید ، هیچ راهی بهتر از این نیست که در عمل و در مقاطع زمانی مختلف و کوتاه، با او زندگی کنید. در دیدارهای کوتاهِ دو یا سه‌ ساعت در هفته، افراد اغلب، بهترین رفتارشان را نشان می‌دهند. واقعیت در زمان طولانی‌تری، و در ارتباط نزدیک تر آشکار می‌شود. - درمی‌یابید که آیا سبک زندگی شما و همسرتان، از تفاهم و هماهنگی حقیقی برخوردار است یا خیر.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 38 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

چالشی به نام تعدد زوجین

 

تعدد زوجین,ازدواج دوم,طلاق گرفتن

ازدواج دوم، چه موقت باشد و چه دائم، چیزی نیست که به آسانی از سوی افراد جامعه پذیرفته شده باشد؛ آن هم در شرایطی که ملاحظات و شرایطی که در اسلام بر آنها تأکید شده، در این امر رعایت نشده و صرفاً به دلایل غیر محکمه پسند بسنده شود.


اسمش ملوک خانم بود. زنی خوشرو و صمیمی که همیشه لبخند به لب داشت. اهل محل همه او را می‌شناختند؛ او را و زن دیگری که بیشتر وقت‌ها همراهی‌اش می‌کرد. زنی سبزه‌رو و بلند بالا که سنش به 60 سال می‌رسید و در نگاه اول خیال می‌کردی شاید مادر یا خواهر بزرگتر ملوک خانم باشد، اما کسانی که آنها را می‌شناختند می‌دانستند که این دو زن هووی همدیگر هستند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 10 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

رازی که زندگی زناشویی تان را موفق می کند

 

زندگی زناشویی,زوجهای موفق,ازدواج موفق

برای پاسخ به این سوال در یک کلام می‌توان گفت به کارهایی که زوجهای موفق انجام می‌دهند و به رازهایی که انها در روابطشان اعمال می‌کنند توجه کنید. این رازها را در ادامه بخوانید.

اگر تازه عروسید یا اینکه حتی جزو آن گروهی هستید که سالهاست این مسیر را پیموده‌اند، آیا می‌دانید چطور می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید یا زندگیتان را در مسیر ازدواجهای موفق بیاندازید؟ برای پاسخ به این سوال در یک کلام می‌توان گفت به کارهایی که زوجهای موفق انجام می‌دهند و به رازهایی که انها در روابطشان اعمال می‌کنند توجه کنید. این رازها را در ادامه بخوانید.

1 - زوجهای موفق انتظاراتشان را از یکدیگر صریحا بیان میکنند
ازدواج با دوران نامزدی متفاوت است.پس از ازدواج شما انتظاراتی از همسر خود دارید که با انتظارات دوران نامزدی تفاوت دارد.به عنوان مثال درطول دوران نامزدی شما از زندگی دانشجویی ودرامد اندک رضایت دارید اما بعد از ان یعنی بعد از ازدواج شما توقع دارید تا همسرتان حقوق ثابتی را دریافت نماید.زوجهای موفق قبل از ازدواجشان صریحا در مورد انتظاراتشان از یکدیگر گفتگو میکنند واگر یک اختلاف جدی میان انها وجود داشته باشد به عنوان مثال- مرد فرزند بخواهد ولی زن مخالفت کند-در این زمان انها درباره این مسئله که ایا با یکدیگرازدواج کنند یا نه به طور جدی فکر میکنند.بعد از ازدواج نیز زوجهای موفق مداوم با یکدیگر گفتگو میکنند تا انتظاراتشان را از زندگی زناشویی مرورکنند.اگر این انتظارات با یکدیگر در تضاد بود زوجین ارتباطشان را با یکدیگر حفظ میکنند تا به یک توافق ودرک متقابل برسند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 12 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

چند جور عشق داریم؟

 

عشق, تعریف عشق, اندازه‌گیری عشق

در طول تاریخ توصیف‌های متعددی از عشق ارائه شده. غم و اندوه و لذت و شکوه عشق باعث شده شاعران، هنرمندان، متفکران، نویسندگان و بسیاری، عشق را الهام‌بخش برخی از آثار خود کنند. هرکدام از ما در طول زندگی به طریقی با عشق آشنا شده‌ایم و شاید بهترین و بدترین لحظه‌های زندگی هر کدام از ما به نوعی با عشق گره خورده باشد...

اما واقعا عشق چیست و آن را چگونه تعریف می‌کنیم؟
دشواری در تعریف عشق و تنوع توصیف‌هایی که از آن شده، ارزیابی و سنجش آن را دشوار کرده است. در طول 60 سال گذشته حدود 30 ابزار مختلف برای اندازه‌گیری عشق به وجود آمده‌اند و شاید جاه‌طلبانه‌ترین آنها ابزاری است که آن را براساس میل فرد برای صمیمیت همراه با مراقبت و احساس تعلق به دیگری مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تلاش‌های جامعه‌شناسان و روان‌شناسان اجتماعی باعث شده عشق به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شود: عشق بین والدین و فرزندان، اعضای خانواده، دوستان و افراد مختلف.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 47 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

آداب نزدیکی در دوران بارداری

 

نزدیکی در دوران بارداری,آداب نزدیکی در دوران بارداری

برقراری رابطه جنسی در زمان بارداری از مواردی است که خانم‌های باردار با شک و شبهه به آن می‌نگرند و همیشه از آن ترس دارند.

آیا نزدیکی در هنگام بارداری بی‌خطر است؟
بسیاری از زنانی که بارداری طبیعی دارند به رابطه با همسرشان ادامه می‌دهند تا زمانی که کیسه آبشان پاره شده و زایمان کنند. شما با عشق‌ورزی به جنین آسیب نمی‌رسانید. کیسه آمنیوتیک و عضلات قوی رحم از جنین محافظت می‌کنند، و همچنین لایه ضخیم موکوس است که دهانه رحم را می‌بندد، از ورود عفونت به داخل جلوگیری می‌کند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 45 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

گرم نگه داشتن رابطه جنسی

 

رابطه جنسی,رابطه زناشویی,میل جنسی

گرم نگه داشتن رابطه جنسی
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط زناشویی واشتیاق جنسی و عاطفی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد.

 

اگر از زوجی که سال ها با هم زندگی کرده اند، پیرامون روابط زناشویی آنان بپرسید، به احتمال زیاد با این پاسخ رو به رو می شوید:" به گرمی روزهای نخستین نیست، اما هنوز هم چیز بسیار خوبی است." بله، فروکش کردن شدت اشتیاق جنسی طی زمان برای هر زوجی پیش می آید و عادی است. به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 38 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

 

آموزشهای قبل و بعد از رابطه جنسی ( نزدیکی با همسر )

 

نزدیکی با همسر,رابطه جنسی

تامین نیاز جنسی همسر لطف نیست وظیفه است

 آموزشهای نزدیکی با همسر و اسرار تحریک همسر
قبل از نزدیکی با همسر چکار کنیم
رابطه جنسی یا نزدیکی با همسر ، فرآیندی ست دو جانبه که طی آن دو طرف ضمن تامین نیاز جنسی باعث حس آرامش به یکدیگر میشوند آنچه برای زنان و مردان لذت بخش است استفاده از تمام اجزای بدن جهت لذت بیشتر است و ارتباط کلامی - فیزیکی و روحی.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 31 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

 

آیا مصرف پاستا (غذای ایتالیایی) در دوران بارداری مضر است؟

 

مصرف پاستا در دوران حاملگی,پاستا

بررسی مصرف پاستا (غذای ایتالیایی) در دوران بارداری

 مصرف پاستا در دوران بارداری

 پاستا که غذایی ایتالیایی است، امروزه به یک غذای جهانی تبدیل شده است و در همه کشورها از آن استفاده می شود اما سوالی که پیش می آید، این است که آیا مصرف پاستا در دوران بارداری مضر است؟

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 55 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

 

دخترها به خواستگاری کدام پسران بروند؟

 

خواستگاری,خواستگاری دختر خانم‌ها,مراسم خواستگاری

از قدیم مرسوم بوده که آقا پسرها به خواستگاری دختر خانم‌ها بروند و این رسم نسل به نسل ادامه داشته و به ما رسیده است، پسر‌ها عادت کرده‌اند که گل و شیرینی بخرند و با خانواده و اقوام نزدیک به منزل دختر مورد نظر خود بروند و در این راه ممکن است به هدف خود برسند و با شخص مورد علاقه خود ازدواج کنند یا حتی ممکن است درخواست‌شان مورد قبول نباشد و دختر خانم‌ها هم طبق این رسم در خانه می‌نشینند و منتظر می‌مانند تا انتخاب شوند و کسی از آنها خواستگاری کنند و از بین خواستگارانی که دارند فرد مورد نظر و ایده آل خود رابرای ازدواج انتخاب کنند که معمولا این ازدواج‌ها با انواع شروط و مهریه همراه خواهد بود، حالا اگر این روند برعکس شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ اگر دختر خانم‌ها به خواستگاری پسرها بروند آیا این شروط همچنان باقی خواهد ماند ؟ برای دختری که از پسری جواب نه بشنود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ بد نیست بدانیم چند تن از کارشناسان در مورد خواستگاری دختر خانم‌ها موافقت خود را اعلام کرده‌اند و برای جا افتادن و فرهنگ شدن این رسم تلاش می‌کنند. یکی از این افراد دکتر ابهری (متخصص در روانشناسی و رفتارشناسی) است. ایشان یکی از سر سخت‌ترین موافقان این طرح است. او چندوقت پیش در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «در حال حاضر فاصله سن بلوغ تا ازدواج ۱۵ الی ۱۷ سال شده است و با توجه به تغییرات جامعه و حرکت به سوی مدرنیته برای کم کردن این فاصله سنی، دختران نیز در صورت لزوم باید بتوانند از پسران خواستگاری کنند و این مسئله باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.»به بهانه همین موضوع با دکتر ابهری گفت وگوی مفصلی داشتیم که به جزئیات این طرح و نتایج کاربردی برای خواستگاری دختران از پسران برسیم.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 8 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

 

زن مدیر، سلطان قلب مرد!

 

زن مدیر,محبت به همسر,سلطان قلب مرد

هر زنی دوست دارد به بهترین نحو زندگی زناشویی‌اش را مدیریت کند تا بتواند زندگی خوبی برای خود و همسرش مهیا کند؛ اما مدیریت یک زندگی به این راحتی‌ها نیست.

محبت به همسر
باید مرد زندگی را به گونه‌ای  اداره کرد و به او جهت داد که هم در راه زندگی همراه باشد و هم احساس نکند در زندگی هیچ حقی ندارد و همسرش تمام امور را به دست گرفته ‌است.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 10 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

 

اصول مهم در گفتگوهای دوران نامزدی

دوران نامزدی,مدیریت دوران نامزدی

آموزش مدیریت دوران نامزدی را یاد بگیریم

در گفتگوی دوران نامزدی چگونه باشیم؟

اختلاف نظر در دوران آشنایی و  نامزدی خیلی طبیعی است. شما دو آدم از دو جایگاه مختلف هستید که باید آنقدر با هم صحبت کنید و به تفاهم برسید تا بتوانید تو تکه جور پازل شوید. اما چطور باید یک گفتگوی صحیح در نامزدی داشت؟ چطور می  توان جنگ و دعواهای گفتگوی دوران نامزدی را درست مدیریت کرد؟

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 8 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

همسری در نقش یک کارآگاه خصوصی!

 

چک کردن همسر,رفتار همسر, محل کار همسر

وقتی از سر کار برگشت، احساس کردم لباسش بوی عطر زنانه می‌دهد. رفتارش مشکوک بود. بیشتر از همیشه سرحال به نظر می‌رسید.......

چک کردن همسر
وقتی از سر کار برگشت، احساس کردم لباسش بوی عطر زنانه می‌دهد. رفتارش مشکوک بود. بیشتر از همیشه سرحال به نظر می‌رسید. این شب‌ها کمی دیرتر از قبل به خانه برمی‌گردد. هرچند مدام با او تماس می‌گیرم و هر ساعت مطمئن می‌شوم که هنوز شرکت است یا نه اما چیزی ته قلبم می‌گوید که یک جای کار اشتباه است. چند وقتی است که وقتی می‌خوابد، تلفن همراهش را چک می‌کنم. تماس‌ها، پیامک‌ها اما فایده‌ای ندارد. می‌تواند برخی تماس‌هایش را پاک کند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 13 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

 

مهم ترین سوالات خواستگاری

 

خواستگاری,انتخاب همسر

سوالات خواستگاری برای شناخت تفکر دختر و پسر

 مهمترین سوالات خواستگاری 

امر ازدواج و انتخاب همسر برای نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است. موفقیت یا عدم موفقیت در این امر مقدس و درعین حال حساس، تعیین كننده سرنوشت جوانان است و سلامت جسم و روان و پیشرفت های مادی و معنوی آنان در عرصه های اجتماعی، ارتباطی تنگاتنگ با درستی یا نادرستی انتخاب همسر و پایداری یا ناپایداری ازدواج دارد، و سوالات خواستگاری آغاز این راه مقدس است.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 11 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

 

تغذیه نوروزی برای مادران باردار

 

بارداری,تغذیه دوران بارداری,غذای زن باردار,تغذیه نوروزی برای مادران باردار

واقعیت این است که تعطیلات عید تنها شامل 13 روز نمی‌شود بلکه در كشور ما گاهی حدود یک ماه را شامل می‌شود.

بنا به گفته متخصصان تغذیه، با توجه به افزایش دید و بازدیدها در ایام نوروز و تغییر نوع و میزان خوراکی‌ها در این مدت، مادران باردار بیشتر از سایرین باید به نکات تغذیه‌ای توجه کنند و برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی برای خود و فرزندی که در راه دارند، بهتر است هشدارهای کارشناسان را جدی بگیرند.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 13 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

 

بازسازی زندگی بعد از طلاق

بعد از طلاق,جدایی از همسر,طلاق

روزی که در دفترخانه طلاق جدایی از همسر را ثبت می کنید  طلاق پایان کار نیست. از این روز است که جدایی از همسر تازه در شما آغازمی شود. هر روز احساسات جدید  منفی یا مثبتی را تجربه می کنید که گاهی خودتان هم در رنگ رنگ بودن و متضاد بودن شان مبهوت می شویدد. اگر به هر روشی جدایی حقوقی را ساده انجام داده اید این طلاق درونی دیگر راحت نیست. نویسندگان کتاب پرفروش و کاربردی بازسازی زندگی بعد از طلاق می گویند باید از هجده گام بگذریم تا بتوانیم دوباره آدم اول قبل از ازدواج و حتی بهتر از او شویم. آنها این گام ها را به خشت هایی تشبیه کرده اند که باید روی هم بگذاریم تا زندگی مان را از نو بسازیم. در این مقاله می خواهیم این هجده گام را به صورت خلاصه معرفی کنیم.

گام ۱- انکار
ابتدا باورتان نمی شود این اتفاق برای شما افتاده باشد. حس می کنید یک کابوس طولانی می بینید و هر لحظه ممکن است از خواب بپرید و از این کابوس خلاص شوید.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 11 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

 

زایمان درآب؛ خوب یا بد

 

زایمان درآب,زایمان,بهترین روش زایمان

 هیچ چیزی مانند تولد فرزند، خنده را روی لب‌های پدر و مادر نمی نشاند. اما فکر زایمان کمی ترسناک است. هر چند بر خلاف قدیم که تنها روش زایمان طبیعی یا سزارین بود این روزها روش های دیگری وجود دارد که علاوه بر تجربه یک زایمان فوق العاده و کم هزینه، مادر درد کمتری احساس می کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره زایمان در آب با دکتر مینا موحد متخصص زنان و زایمان گفت وگو کرده ایم که در ادامه می آید.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 37 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

 

بازگرداندن رابطه عاشقانه با این کارهای اشتباه

 

رابطه عاشقانه,عشق آتشین ,ارتباط عاشقانه

عشق آتشین روزهای اول آشنایی، بعد از گذشت چند ماه یا چند سال جایش را به رابطه ای آرام و حتی کسالت آور می دهد. در احساسی که با چاشنی عادت و روزمرگی همراه می شود، دیگر از تپش های قلب و غافلگیری های هیجان انگیز خبری نیست و زن و شوهرهایی که به این روزها وارد می شوند، به دنبال دیدن نشانه ای برای اثبات عشق شریک زندگی شان می گردند. اگر ارتباط عاشقانه شما هم گرفتار روزمرگی شده، باید بیشتر از قبل مراقب آسیب دیدنش باشید. محک زدن احساسات همسرتان با شیوه های تاریخ گذشته و عجیبی که در ادامه آورده ایم، کمکی به برگردان این رابطه به روزهای عاشقانه اول نمی کند.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 236 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

اهمیت آراستگی و آرایش خانم ها و آقایان قبل از رابطه جنسی

 

آراستگی و آرایش,رابطه جنسی

 

 

 

 

 

 

اهمیت آراستگی و آرایش قبل از رابطه جنسی
خانم ها می گویند :در دوران قبل از ازدواج هر موقع قرار داشتیم از بوی عطرش گیج میشدم ، لباسهای مرتب و شیکی به تن داشت و موهای مرتب موقعی که باهم تنها بودیم همیشه صورتش رو اصلاح میکرد و بدنش تمیز بود اما بعد از ازدواج کم کم عوض شد مثل قبل به خودش نمیرسه و....

به ادامه بروید :

 

 

بانو بازدید : 26 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

علل آمار بالای طلاق و راههای جلوگیری از آن

 

 

 

طلاق,آمار طلاق

مشکلات اقتصادی یکی از دلایل طلاق می باشد

 

اگر فکر می کنی شوهرت بد اخلاقه، اگر معتقدی زنت کد بانو نیست، جدا شو!
شاید شما یادتان نیاید! یک زمانی توی سریال های تلویزیونی وطنی مد شده بود که هر کس توی فیلم ها می خواست طلاق بگیرد می گفتند با هم تفاهم نداریم. اصل تفاهم بود و زوج های تلویزیونی چون این را نداشتند از هم جدا می شدند. این مربوط به دوره ای بود که طلاق هنوز یک چیز قبیح بود و اگر کسی توی دوست  و آشناهای نزدیکش فرد مطلقه ای بود حتما این موضوع را پنهان می کرد. اما حالا همه چیز تغییر کرده است. آمار رسمی اعلام می کند که توی تهران و شهرهای بزرگ از هر 3 ازدواج یکی به طلاق ختم می شود. البته نداشتن تفاهم هنوز هم یک از دلایل جدایی است.

 

به ادامه بروید:

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 550
  • بازدید کلی : 14,558