loading...
یک دنیا دیدنی
بانو بازدید : 15 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)

 

طلاکوبی روی فولاد

 

طلاکوبی روی فولاد, طلاکوبی

طلاکوبی يکی از شيوه‌های تزئين اشياء و آثار فولادی است که در شهر اصفهان از زمان‌های بسيار دور، رواج دارد.

 

از فولاد علاوه بر ابزارهای معمولی، علم نيز می‌سازند. می‌دانيم علم را پيشاپيش صف عزاداران به ويژه در مراسم سوگواری امام حسين (ع)، حرکت می‌دهند. علم علاوه بر تيغه‌های فولادی، معمولا دارای پيکره‌هايی از برخی از پرندگان و حيوانات واقعی، اساطيری و افسانه‌ای و نيز گلدان، قوطی و شمعدان است که تمامی‌ آنها به ميله‌ای که قاب بر آن تکيه دارد، متصل است. روی تيغه‌های فولادی علم به ويژه تيغه وسط که از ساير تيغه‌ها بلندتر است، اسماء مبارکه طلاکوبی می‌شود.

 به ادامه بروید :

بانو بازدید : 14 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)

 

بیوگرافی و مصاحبه با رضا جاودانی + عکس

 

رضا جاودانی,بیوگرافی رضا جاودانی,زندگینامه رضا جاودانی

بیوگرافی و مصاحبه با رضا جاودانی + عکس
رضا جاودانی، از مجريان زبده و كاربلد برنامه هاي ورزشي شبكه سه كه هميشه تماشاي برنامه هاي اجرا شده توسط او بيش از اينكه مخاطب را به سمت حاشيه سوق دهد انسان را وادار مي كند تا به طور كامل روي اصل موضوع و مباحث فني تمركز داشته باشد. هميشه خود را مسلح به سلاح اطلاعات مي كند و زندگي او با مطالعه گره خورده است.

 به ادامه بروید :

بانو بازدید : 10 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)

 

نمکدان بافی

 

 صنایع دستی ایران, هنر نمکدان بافی

يكي از صنايع دستي تزیینی- کاربُردی ايران”نمكدان بافي” نام دارد. نمكدان بافته اي است داري كه ايلات وعشاير براي نگهداري و حمل ونقل نمك درشت يا ساييده از آن استفاده مي نمايند. نمكدان به طور عمده در ايل هاي مختلف، با استفاده از چند نوع تكنيك بافته مي شود. قسمت روی آن با تکینک قالی بافی و پشت نمكدان با طرح ساده گليم بافت در چند رنگ متفاوت، روي نمكدان به روش ِرندي بافي و قسمت تحتاني آن قالي بافي مي شود.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 13 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

 

آداب و رسوم جالب مردم جهان در ماه رمضان

 

هلال ماه رمضان, رسوم مردم ترکيه در ماه رمضان

مسلمانان سراسر جهان در ماه رمضان به يک واحد مبدل ميشوند و همراه يکديگر به عبادت ميپردازند. زيبايي اين مراسم عبادي در اين است که در هر گوشه جهان، مردم آنرا با آداب و رسوم خود زينت بخشيده و آنرا به ماهي شگفت انگيز تبديل ميکنند. در اينجا به شيوه برگزاري مراسم ماه رمضان در چند کشور مختلف ميردازيم.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 37 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

 

بیوگرافی مرتضی محجوبی (نوازنده پیانو)

مرتضی محجوبی,بیوگرافی مرتضی محجوبی,مرتضی محجوبی نوازنده پیانو

بیوگرافی مرتضی محجوبی (نوازنده پیانو)
زادروز : ۱۲۷۸
درگذشت : ۱ فروردین ۱۳۴۴
پیشه : نوازنده پیانو

مرتضی محجوبی، (۱۲۷۸ تهران - ۱ فروردین ۱۳۴۴) نوازنده پیانو  است و یکی از بنیان گذاران موسیقی ملی ایران به شمار می‌رود. او سال‌ها تکنواز پیانو در برنامه گلهای رنگارنگ بود. مرتضی محجوبی در محافل هنری ایران به نام مرتضی خان و یا مرتضی خان محجوبی معروف است.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 18 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

این رازها را به همسرتان می گویید؟

 

پنهان كردن راز,زندگي مشترك‌, نامزدي شكست خورده

پنهان كردن يك راز آزارتان مي‌دهد و به خواب‌هاي هر شب‌تان وارد مي‌شود؟ دوست داريد هر چه در زندگي‌تان مي‌گذرد را با همسرتان در ميان بگذاريد اما مي‌ترسيد آشكار شدن اين واقعيت‌ها به زيان رابطه‌تان تمام شود و ميان‌تان فاصله بيندازد؟ روانشناسان مي‌گويند اگر پنهان كردن اين واقعيت‌ها به دغدغه‌اي آزاردهنده براي‌تان تبديل شده، بهتر است با گفتنش باري از دوش خود برداريد و به آرامش برسيد اما يادتان نرود كه فاش كردن رازها، هميشه به سود زندگي مشترك‌تان تمام نمي‌شود. گاهي مي‌توانيد گفتن حرف‌هايي كه در دل‌تان انباشته شده را به تعويق بيندازيد و در برخي موارد هم مي‌توانيد از مطرح كردن‌شان صرفنظر كنيد. اگر با اين جملات متناقض كمي ذهن‌تان را آشفته كرده‌ايم و نمي‌دانيد كدام راز را بهتر است با همسرتان درميان بگذاريد و در چه موردي مي‌توانيد واقعيت را از او پنهان كنيد، ادامه اين مطلب را بخوانيد. هراير دانليان، روانشناس و زوج درمانگر به شما براي درك بهتر اين موضوع كمك مي‌كند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 31 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

نامزدی ،بهترین فرصت عاشقی

 

نامزدی,دوران نامزدی, دوران نامزدی شیرین

در فرهنگ ما خیلی از دختر و پسر ها قبل از اینکه به زیر یک سقف مشترک بروند ،دوران نامزدی یا همان عقدکردگی را تجربه می کنند ، که هم فرصتی برای شناخت بهتر یکدیگر است و هم روز هایی با مسئو لیت کمتر و فرصت بیشتر برای ذخیره ی مهر و محبت. در این مقاله راهکارهایی برای گذراندن دوران نامزدی شیرین و موثر را می خوانید :

قسمت‌هایی از شخصیت همسرتان را خواهید شناخت که به‌صورت معمولی امکان‌ ندارد بر آن‌ها آگاهی یابید مگر آن‌که با هم زندگی کنید. برای شناخت شخصی که به‌طور متناوب -نه‌ پیوسته- او را می‌بینید ، هیچ راهی بهتر از این نیست که در عمل و در مقاطع زمانی مختلف و کوتاه، با او زندگی کنید. در دیدارهای کوتاهِ دو یا سه‌ ساعت در هفته، افراد اغلب، بهترین رفتارشان را نشان می‌دهند. واقعیت در زمان طولانی‌تری، و در ارتباط نزدیک تر آشکار می‌شود. - درمی‌یابید که آیا سبک زندگی شما و همسرتان، از تفاهم و هماهنگی حقیقی برخوردار است یا خیر.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 38 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

چالشی به نام تعدد زوجین

 

تعدد زوجین,ازدواج دوم,طلاق گرفتن

ازدواج دوم، چه موقت باشد و چه دائم، چیزی نیست که به آسانی از سوی افراد جامعه پذیرفته شده باشد؛ آن هم در شرایطی که ملاحظات و شرایطی که در اسلام بر آنها تأکید شده، در این امر رعایت نشده و صرفاً به دلایل غیر محکمه پسند بسنده شود.


اسمش ملوک خانم بود. زنی خوشرو و صمیمی که همیشه لبخند به لب داشت. اهل محل همه او را می‌شناختند؛ او را و زن دیگری که بیشتر وقت‌ها همراهی‌اش می‌کرد. زنی سبزه‌رو و بلند بالا که سنش به 60 سال می‌رسید و در نگاه اول خیال می‌کردی شاید مادر یا خواهر بزرگتر ملوک خانم باشد، اما کسانی که آنها را می‌شناختند می‌دانستند که این دو زن هووی همدیگر هستند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 10 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (0)

رازی که زندگی زناشویی تان را موفق می کند

 

زندگی زناشویی,زوجهای موفق,ازدواج موفق

برای پاسخ به این سوال در یک کلام می‌توان گفت به کارهایی که زوجهای موفق انجام می‌دهند و به رازهایی که انها در روابطشان اعمال می‌کنند توجه کنید. این رازها را در ادامه بخوانید.

اگر تازه عروسید یا اینکه حتی جزو آن گروهی هستید که سالهاست این مسیر را پیموده‌اند، آیا می‌دانید چطور می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید یا زندگیتان را در مسیر ازدواجهای موفق بیاندازید؟ برای پاسخ به این سوال در یک کلام می‌توان گفت به کارهایی که زوجهای موفق انجام می‌دهند و به رازهایی که انها در روابطشان اعمال می‌کنند توجه کنید. این رازها را در ادامه بخوانید.

1 - زوجهای موفق انتظاراتشان را از یکدیگر صریحا بیان میکنند
ازدواج با دوران نامزدی متفاوت است.پس از ازدواج شما انتظاراتی از همسر خود دارید که با انتظارات دوران نامزدی تفاوت دارد.به عنوان مثال درطول دوران نامزدی شما از زندگی دانشجویی ودرامد اندک رضایت دارید اما بعد از ان یعنی بعد از ازدواج شما توقع دارید تا همسرتان حقوق ثابتی را دریافت نماید.زوجهای موفق قبل از ازدواجشان صریحا در مورد انتظاراتشان از یکدیگر گفتگو میکنند واگر یک اختلاف جدی میان انها وجود داشته باشد به عنوان مثال- مرد فرزند بخواهد ولی زن مخالفت کند-در این زمان انها درباره این مسئله که ایا با یکدیگرازدواج کنند یا نه به طور جدی فکر میکنند.بعد از ازدواج نیز زوجهای موفق مداوم با یکدیگر گفتگو میکنند تا انتظاراتشان را از زندگی زناشویی مرورکنند.اگر این انتظارات با یکدیگر در تضاد بود زوجین ارتباطشان را با یکدیگر حفظ میکنند تا به یک توافق ودرک متقابل برسند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 12 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

چند جور عشق داریم؟

 

عشق, تعریف عشق, اندازه‌گیری عشق

در طول تاریخ توصیف‌های متعددی از عشق ارائه شده. غم و اندوه و لذت و شکوه عشق باعث شده شاعران، هنرمندان، متفکران، نویسندگان و بسیاری، عشق را الهام‌بخش برخی از آثار خود کنند. هرکدام از ما در طول زندگی به طریقی با عشق آشنا شده‌ایم و شاید بهترین و بدترین لحظه‌های زندگی هر کدام از ما به نوعی با عشق گره خورده باشد...

اما واقعا عشق چیست و آن را چگونه تعریف می‌کنیم؟
دشواری در تعریف عشق و تنوع توصیف‌هایی که از آن شده، ارزیابی و سنجش آن را دشوار کرده است. در طول 60 سال گذشته حدود 30 ابزار مختلف برای اندازه‌گیری عشق به وجود آمده‌اند و شاید جاه‌طلبانه‌ترین آنها ابزاری است که آن را براساس میل فرد برای صمیمیت همراه با مراقبت و احساس تعلق به دیگری مورد ارزیابی قرار می‌دهد. تلاش‌های جامعه‌شناسان و روان‌شناسان اجتماعی باعث شده عشق به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شود: عشق بین والدین و فرزندان، اعضای خانواده، دوستان و افراد مختلف.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 47 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

آداب نزدیکی در دوران بارداری

 

نزدیکی در دوران بارداری,آداب نزدیکی در دوران بارداری

برقراری رابطه جنسی در زمان بارداری از مواردی است که خانم‌های باردار با شک و شبهه به آن می‌نگرند و همیشه از آن ترس دارند.

آیا نزدیکی در هنگام بارداری بی‌خطر است؟
بسیاری از زنانی که بارداری طبیعی دارند به رابطه با همسرشان ادامه می‌دهند تا زمانی که کیسه آبشان پاره شده و زایمان کنند. شما با عشق‌ورزی به جنین آسیب نمی‌رسانید. کیسه آمنیوتیک و عضلات قوی رحم از جنین محافظت می‌کنند، و همچنین لایه ضخیم موکوس است که دهانه رحم را می‌بندد، از ورود عفونت به داخل جلوگیری می‌کند.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 18 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برای خوردن نوبرانه ها این نکات را رعایت کنید

 

سوزش معده, گوجه سبز, خواص میوه ها

خوردن نوبرانه اگرچه لذتبخش است ولی می‌تواند مخاطراتی نیز برای سلامت بدن به‌همراه داشته باشد. در طب سنتی یک اصل کلی برای خوردن میوه‌ها وجود دارد و آن رعایت تقویم فصلی میوه‌هاست؛ یعنی هر میوه‌ای بسته به نیاز‌های موجودات و انسان‌های هر اقلیم به‌وجود می‌آید. بهتر است میوه‌های همان سرزمینی که در آن زندگی می‌کنید را مصرف کنید.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 16 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ریفلاکس معده (ترش کردن)

 

بیماری ریفلاکس, علائم ریفلاکس, برگشتن غذا

شاید اسم بیماری ریفلاکس معده اولش به نظرت کمی عجیب و غریب برسد. اما در واقع ریفلاکس معده بیماری شایعی است که بیشتر ما حداقل یک بار به آن دچار شده ایم. اگر ماهیچه اسفنکتر که به مِری و معده وصل است نتواند کارش را درست انجام دهد، ممکن است باعث برگشتن غذا و اسید معده به داخل مری شود. این مشکل باعث ایجاد بیماری ریفلاکس معده خواهد شد.

به ادامه بروید :

 

بانو بازدید : 33 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

چطور سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

 

تقویت سیستم ایمنی بدن, فشارخون

سیستم ایمنی بدن به طور کل نقش بسیار مهمی در دفاع از بدن درمقابل میکروارگانیسم‌هایی دارد که موجب بیماری می‌شوند. اما گاهی اوقات شکست می‌خورد: میکروبی وارد بدن شده و باعث بیمار شدنتان می‌شود. آیا مداخله در این فرایند امکان‌پذیر است و می‌توانید سیستم ایمنی بدنتان را قوی‌تر کنید؟

اگر رژیم‌غذایی‌تان را بهتر کنید چه؟ مصرف بعضی ویتامین‌ها و داروهای گیاهی مفید است؟ آیا می‌توانید تغییراتی در سبک و روش زندگیتان ایجاد کنید که واکنش سیستم‌ایمنی بدنتان را بهتر کند؟

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 16 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تغییر صدا را جدی بگیرید!

 

گرفتگی صدا,تغییر صدا,عوامل موثر در گرفتگی صدا

 تغییر صدا را جدی بگیرید!
بعضی وقت ها تغییر صدا را با گرفتگی صدا اشتباه می گیریم و تصور می کنیم این دو مورد یکسان است در حالی که این طور نیست. فردی یکی دو بار سرفه می‌کند و کمی آب می‌خورد تا وضع بهتر شود، اما انگار نه انگار؛ صدایش گرفته است و نمی‌تواند خیلی راحت حرف بزند.

به ادامه بروید :

بانو بازدید : 15 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

با این درد‌ها شوخی نکنید

 

دندان درد, عفونت کلیه,سردرد های متوالی

گاهی وقتی دردی به سراغتان می آید بدون توجه به عواقب خطرناک آن را جدی نمی‌گیرد و با بهانه‌های مختلف مانند مشغله یا سرسری انگاری به دنبال معالجه‌اش نمی‌روید غافل از این که...

برخی از درد‌ها می‌توانند خطرساز شوند پس با این دردها آشنا شوید:

 

درد شدید بین تیغه شانه که می تواند منجر به حملات قلبی شود:
حدود 30 درصد از افرادی که دچار حملات قلبی می‌شوند دردی بین تیغه شانه شان احساس می‌کنند این درد درمیان زنان شایع است.

به ادامه بروید :

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 618
  • بازدید کلی : 14,626